Nurmijärven Perussuomalaisilla 30 kuntavaaliehdokasta, Jouni Maijala jatkaa puheenjohtajana

Nurmijärven Perussuomalaiset nimesi ensimmäiset 30 kuntavaaliehdokastaan ja valitsi uuden hallituksen vuodelle 2021. Perussuomalaisista kisaan valtuustopaikasta ovat ilmoittautuneet Pinja Alanne, Tomi Alanne, Mika Brandt, Antti Heikkonen, Arttu Irva, Teemu Kumpulainen, Esa Laitinen, Hannu Lakee, Mira Lappalainen, Aarre Laitila, Tommi Lehtimäki, Jouni Maijala, Mickel Maijala, Tapani Maijala, Timo Niemi, Marko Nikkanen, Janne Ojanen, Kari Pekkonen, Kimmo Pirkkala, Matti Putkonen, Petri Rahikainen, Petri Rantanen, Teemu Rönnberg, Tuomas Sarpolahti, Teijo Syväkangas, Maiju Tapiolinna, Markku Vierelä, Jere Viisanen, Marko Viljanen ja Marina Virkunen.

Perussuomalaisten tavoitteena on nouseminen kunnan suurimpien valtuustoryhmien joukkoon ensi vaaleissa ja yhdistys jatkaa aktiivista ehdokashankintaa ehdokasasettelun päättymiseen asti. ”Tällä hetkellä puolueella on neljä valtuutettua ja sen määrän nostaminen vähintään toiselle kymmenelle on minimitavoitteemme”, toteaa yhdistyksen puheenjohtajaksi vastikään myös kuluvalle vuodelle 2021 valittu Jouni Maijala.

Puolueen vaalipäällikkönä kuntavaaleissa toimii monet vaalit kokenut, kolmatta kauttaan valtuustossa istuva Maiju Tapiolinna. Maiju painottaa ehdokashankinnan tärkeyttä vaalimenestykselle: ”Tuloksen voi ennakoida olevan verrannollinen ehdokashankinnan onnistumiseen. Se on hyvässä vauhdissa eikä siinä ole aikomustakaan jarrutella.”

Nurmijärven Perussuomalaisten jäsenmäärä on ollut voimakkaassa kasvussa viime vuosina ja tästä johtuen myös yhdistyksen hallitusta kasvatettiin aiempiin vuosiin verrattuna. Vuonna 2020 hallituksessa oli puheenjohtajan lisäksi viisi jäsentä ja nyt jäsenmäärä kasvatettiin yhdeksään. Yhdistyksen hallituksessa ovat puheenjohtaja Jouni Maijalan ohella jäseninä Maiju Tapiolinna, Esa Laitinen, Kimmo Pirkkala, Jere Viisanen, Marko Nikkanen, Hannu Lakee, Tapani Maijala, Teemu Kumpulainen ja Tomi Alanne. Hallituksen varapuheenjohtajina jatkavat viime vuoden tapaan Maiju Tapiolinna ja Esa Laitinen ja sihteerinä Kimmo Pirkkala. Yhdistyksen taloudenhoitajana toimii Marina Virkunen.

Kirjoitettu 26.1.2021